Linky emhádé jazdia iba podľa odhadu?

Autor: Jana Brychova | 16.4.2012 o 15:45 | (upravené 16.4.2012 o 16:26) Karma článku: 6,41 | Prečítané:  478x

Nedávno som sa dočítala zaujímavú informáciu. Podľa nej chce hlavné mesto Bratislava získať tzv. plán dopravnej obslužnosti v rámci mestskej hromadnej dopravy. Teda čosi, na základe čoho asi bude vedieť, teda hlavne dopravný podnik, kedy a kadiaľ majú naše emháďácke spoje jazdiť. Tú charakteristiku som si samozrejme zjednodušila.

Keď som nahliadla do návrhu, čo všetko má ten plán obsahovať, bolo tam napríklad aj toto: „stanovenie nových trás liniek, intenzity spojov na nich, potrebnej hodinovej prepravnej kapacity v súvislosti s očakávanými prepravnými požiadavkami v maximálne zaťažených úsekov vo všetkých prevádzkových obdobiach. Pre správne stanovenie uvedených prevádzkových parametrov je nevyhnutné minimálne poznať objemy a smerovanie cestujúcich v území, zaťaženie jestvujúcich liniek, časové rozloženie využívania liniek v konkrétnom prepravnom smere."

Toľko z materiálu a teraz moje, hádam legitímne otázky: A doteraz sa jazdilo podľa čoho? A  dnes, sa jazdí podľa čoho? Ja som si vždy (asi naivne) myslela, že Bratislava, teda lepšie povedané asi dopravný podnik, musí predsa vedieť kadiaľ nás má voziť, v akom čase a ako často. Veď kto iný ako tento podnik, má mať neustály prehľad o tom, čo sa v meste deje? Teda myslím v doprave, samozrejme. Veď tá akciovka, ktorá je mimochodom celá mestská, sa asi ničím iným nezaoberá a nič iné nemá na starosti, ako nás dobre voziť podľa toho, ako to potrebujeme. A zato im aj platíme, samozrejme.

Preto ma, priznám sa,  nemilo prekvapilo, že mesto ide dávať ďalšie desaťtisíce a možno aj viac našich euráčov nato, aby niekto dopravnému podniku povedal a ukázal a poradil, ako to má byť celé zorganizované. Napríklad že linka XY nemá chodiť tadiaľ ale inokade a že doteraz ste to mali zle, lebo ste si nevšimli, že cez deň v nej máte málo ľudí a večer tiež? Alebo, že v tejto linke vám jazdí veľmi veľa ľudí? Alebo že táto linka chodí moc nahusto, a to je to zbytočné... Tak toto im má ten drahý prieskum povedať? Podľa mňa aj obyčajný sedliacky rozum vie, že tieto veci by mali v dopravnom podniku vedieť. Ak to nevedia, je to podľa mňa prinajmenšom zvláštne, ak nie smutné. Veď kto iný najlepšie, ak nie napríklad vodiči môžu vedieť koho vezú a kedy. Alebo si môžu urobiť prieskum. Či už  jednorázový, alebo opakovaný, alebo povedzme permanentný.... No a majú to! Alebo to vidím veľmi zjednodušene a všetko je treba vidieť zložito a komplikovane?

Keď si ale zoberieme fakt, že hlavné mesto si dopravu, teda tie ich tzv. výkony objednáva a je objednávateľom, malo by najmä ono vedieť čo chce, koľko toho chce, kedy to chce a s čím to chce (akými vozidlami). Takže, čo potrebujeme my, cestujúci a platiči daní, by mali vedieť naši zvolení zástupcovia a vedenie mesta.... No ale tí sa asi väčšinou vozia autami a tak ktovie, či vôbec vedia ako vyzerá električka zvnútra....Ale to už je asi iná pesnička...

A záverom ešte jedna poznámka. Nedávno som čítala, že bratislavské mestské časti dali mestu požiadavky ohľadom zmien v emhádé. Mesto ich samo nato vyzvalo. No a údajne zbytočne, pretože na zmeny nie sú peniaze. No ale že tie žiadosti sa môžu vraj zohľadniť v novom pláne tej dopravnej obslužnosti. Len či medzitým už tie požiadavky mestských častí nezostarnú, kým niekto „zistí" ako to s našimi linkami vlastne má byť. Veď vývoj ide predsa rýchlo dopredu....

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

V starostlivosti o srdce patríme medzi najhorších v Európe. Pozrite si rebríček

V prieskume Slovensko získalo nízke známky pre zlý životný štýl svojich obyvateľov a aj dlhé čakacie lehoty na vyšetrenia.

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami Národnej banky.


Už ste čítali?